Acte Necesare Vanzare Apartament

CUPRINS

Acte necesare vanzare apartament

Primul pas pentru cumpărarea unui apartament este contactarea unui notar in vederea verificării actelor de proprietate prezentate de vânzător si calculării taxelor pe care urmează sa le achitați la semnare.

Inaintea contractului de vanzare puteti semna o promisiune de vanzare (antecontract).

Intre timp este indicat sa va înțelegeți cu vânzătorul asupra tuturor aspectelor privind data predării apartamentului, prețul final, moneda si modalitatea de plata, cat de utilat se vinde, etc.

Totodată, trebuie sa va asigurați si ca dispuneți de finanțarea necesara achiziției si ca va încadrați in condițiile băncii finanțatoare iar proprietatea pe care urmează sa o cumpărați este eligibila pentru ipotecare prin credit ipotecar sau prin programul Prima Casa.

Nu in ultimul rand este indicat sa verificați zona, vecinii, sa discutați cu administrația blocului, sa verificați costurile lunare  si sa aveți suficiente informații privind proprietatea înainte de a face o achiziție.

Acte necesare vanzare apartament

  • acte de identitate părți (vânzător și cumpărător), certificatele de căsătorie (dacă este cazul), procură de reprezentare (dacă este cazul) ;
  • acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul tranzacției (după caz: contract vânzare, contract de donație, proces-verbal de predare-primire, dovada de achitare integrală a prețului, sentință/decizie civilă definitivă și irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moștenitor, etc.);
  • documentația cadastrală a bunului imobil (fișa bunului imobil și planul de amplasament, respectiv planul releveu) și încheierea de intabulare în cartea funciară;
  • certificat fiscal pe numele proprietarului, eliberat de Direcția de impozite si taxe locale, din care să rezulte că proprietarul este la zi cu plățile;
  • certificatul de performanță energetică, eliberat de un auditor energetic atestat;
  • în cazul apartamentelor, adeverința eliberată de asociația de proprietari sau locatari care sa arate situația datoriilor față de asociație (întreținere, cheltuieli, reparații, cheltuieli comune etc.);
  • ultima factură și chitanță privind plata la zi a utilităților aferente imobilului.

Consultanta Notariala

Taxele notariale nu sunt la fel la toate notariatele, ele difera de la un notariat la altul. Pentru acelasi act puteti plati mai mult la un notariat fata de altul. In anumite cazuri diferentele intre onorariile notariatelor sunt mici, dar in multe cazuri pot fi destul de mari. De exemplu, pentru o procura, diferentele pot fi doar de cateva zeci de lei, insa pentru vanzarea unui imobil diferentele pot depasi mii de lei. Pretul cel mai mic il gasiti la notariatele care taxeaza tariful minim pe grila notariala. Anumite notariate taxeaza minim pe grila, altele nu.

NOU!

(GRATUIT) Consultatii Notariale Online pentru vanzari imobile in Bucuresti*

* valabil 25 iulie – 9 august

* in perioada: 25 iulie – 9 august.

Beneficii consultatie notariala – Vanzare Imobil:

  • verificare litigii inscrise
  • verificare eventuale datorii
  • verificare documente proprietate
  • verificare incadrare grila notariala
  • cum platiti taxe minime legale
  • procedura vanzarii imobilului
  • cine si cat plateste
  • acte necesare
  • cat dureaza
  • greseli de evitat

Majoritatea oamenilor, dacă au noroc, ajung să-și cumpere o casă. De obicei o fac doar o dată în viață, iar de multe ori este cea mai mare decizie financiara pe care o vor lua vreodată. Fiind cea mai mare suma de bani pe care o vor plati vreodată, multora le este frica sa nu ia o decizie gresita sau sa nu intampine probleme sau dificultati.

Pentru linistea dvs. sufleteasca este recomandat sa consultati un notar inainte de achizitie, pentru evita eventuale probleme.

 

Articole similare

Servicii notariale

Traduceri

Intrebari

0 Intrebari
Intrebari context
Vezi toate intrebarile

Vizitind notariate.ro, sunteți de acord cu politica de confidențialitate privind cookie-urile. Mai multe detalii puteti citi aici.