Contract de vanzare cumparare 2020

CUPRINS

Contract de vanzare cumparare

Contractul de vanzare cumparare stă la baza acțiunii prin care o persoană (vânzătorul) îi oferă alteia (cumpărătorul) un imobil, în schimbul unei sume de bani. Contractul de vanzare cumparare pentru un apartament se compune în principal din:

  • descrierea bunului imobil
  • se precizează adresa exactă
  • numărul de camere și care sunt acestea
  • suprafața utilă și cea construită
  • numărul cadastral
  • modul de dobândire al apartamentului, fie că proprietarul l-a moștenit, l-a cumpărat, i s-a donat
  • prețul apartamentului (atât în cifre, cât și în litere), cu precizarea modalității de plată și a monezii în care se va plăti.

Model contract vanzare cumparare

NOU!

(GRATUIT) Consultatii Notariale Online pentru vanzari imobile in Bucuresti*

* valabil 3 august – 18 august

* in perioada: 3 august – 18 august.

Beneficii consultatie notariala – Vanzare Imobil:

  • verificare litigii inscrise
  • verificare eventuale datorii
  • verificare documente proprietate
  • verificare incadrare grila notariala
  • cum platiti taxe minime legale
  • procedura vanzarii imobilului
  • cine si cat plateste
  • acte necesare
  • cat dureaza
  • greseli de evitat

Majoritatea oamenilor, dacă au noroc, ajung să-și cumpere o casă. De obicei o fac doar o dată în viață, iar de multe ori este cea mai mare decizie financiara pe care o vor lua vreodată. Fiind cea mai mare suma de bani pe care o vor plati vreodată, multora le este frica sa nu ia o decizie gresita sau sa nu intampine probleme sau dificultati.

Pentru linistea dvs. sufleteasca este recomandat sa consultati un notar inainte de achizitie, pentru evita eventuale probleme.

 

Notariatul cu cele mai bune recomandari din Bucuresti

Documente necesare contract

Vânzarea legala al oricărui imobil (teren, casa, apartament, spațiu comercial, etc) se face doar prin intermediul unui notar.

Documentele necesare pentru încheierea unui contract de vanzare cumparare:

• acte de identitate părți (vânzător și cumpărător), certificatele de căsătorie (dacă este cazul), procură de reprezentare (dacă este cazul) ;
•  acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul tranzacției (după caz: contract vânzare, contract de donație, proces-verbal de predare-primire, dovada de achitare integrală a prețului, sentință/decizie civilă definitivă și irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moștenitor, etc.);
•  documentația cadastrală a bunului imobil (fișa bunului imobil și planul de amplasament, respectiv planul releveu) și încheierea de intabulare în cartea funciară;
•  certificat fiscal pe numele proprietarului, eliberat de Direcția de impozite si taxe locale, din care să rezulte că proprietarul este la zi cu plățile;
•  certificatul de performanță energetică, eliberat de un auditor energetic atestat;
•  în cazul apartamentelor, adeverința eliberată de asociația de proprietari sau locatari care sa arate situația datoriilor față de asociație (întreținere, cheltuieli, reparații, cheltuieli comune etc.);
•  ultima factură și chitanță privind plata la zi a utilităților aferente imobilului.

Deplasare Notar la Banca

Cand achizitia unui imobil se face prin credit in anumite cazuri este necesara deplasarea notarului la banca care ofera creditul. Nu toti notarii fac deplasari asa ca este recomandat sa intrebati inainte, daca este cazul.

Notariatul de mai sus face deplasari in Bucuresti.

Intreaba Notar

13 Intrebari
votate
recente vechi
Intrebari context
Vezi toate intrebarile

Vizitind notariate.ro, sunteți de acord cu politica de confidențialitate privind cookie-urile. Mai multe detalii puteti citi aici.