Contract de inchiriere 2020

CUPRINS

Pagina actualizata august 2020. Toate informatiile despre contract de inchiriere sunt la zi.

Inchirierea legala al oricărui imobil (teren, casa, apartament, spațiu comercial, etc) se face printr-un contract de inchiriere.

Contract de inchiriere

Contractul de inchiriere stă la baza acțiunii prin care o persoană (proprietarul) îi oferă alteia (chiriasul) dreptul de folosinta al unui imobil, în schimbul unei sume de bani. Contractul de inchiriere se compune în principal din:

• date de identificare ale partilor
  • obiectul contractului
  • destinatia
  • durata contractului
  • chiria si modalitatea de plata
  • obligatiile si drepturile proprietarului
  • obligatiile si drepturile chiriasului

Contractul de inchiriere NU trebuie sa fie autentificat la notar, dar poate prezenta anumite riscuri.

Contract de inchiriere la Notar

Deși contractul de închiriere este valabil încheiat si sub semnătura privata (de mana), are beneficii legale cand se face la notar.

Beneficiile semnării contractului la notar:
1. Este titlu executoriu, adică chiriașul poate fi obligat prin executorul  judecătoresc sa plătească chiria, întreținerea, alte datorii fără a fi necesara prezentarea in instanta
2. Este opozabil terților, adică daca proprietarul vinde imobilul, chiriașul este protejat pentru ca noul proprietar nu îl va putea evacua
3. In contractul notarial se stipulează clauze privind eventualele cheltuieli, îmbunătățiri, starea in care se preda si se primește, modalitățile de reziliere etc.

Pentru contracte de inchiriere in Bucuresti contactati

Notariatul cu cele mai bune recomandari din Bucuresti

Descarca model contract inchiriere

Descarca modelul de contract de inchiriere in format Word sau PDF.